Pages

Tuesday 29 October 2013

Assalamualaikum..

tarik nafas dalam2..hmmm.tadi yus call tetiba,aku dah tau dah dya kalau call memalam nie sah la nk ajak borak kan..dya bosan,yela kena jaga sempadan kat sabah jauh nun disana..tp harinie dya x seceria slalunya..mcm biasa klau call mesti tnya aku bz ka dak..of cos la aku busy kan..student life! busy memanjang.. dah tahap CCU  bukan ICU lg dah.. ==' so aku detect suara dya lain mcm,tp mlas nk tnya lelebih..Aku bleh detect klau dya suara tu lain mcm msti ada msalah..3 tahun  aku kenai dya wlapun sepanjang aku kenai dya,jumpa pun blum..tp skype pernah la..hihi.. :( so bila aku tnya dya kenapa sora dya sayu ja..slow ja jwab..asyik suruh aku p study..aku x bleh selagi x bgtau bnda apa yg x kena selagi tu aku akan tnya..duk lwan tnggu last kredit dya hbis..tetiba dya text..selalunya klau text tu dri dya msti text nie "HI,PLEASE CALL ME BACK" jenis aku mmg xkn call lah sbb syg kredit,lg satu sbb org tu nk sembang kosong,so aku xkn call dya..haha..jahatkan aku :P back to sad mood..bukan text tu yg aku dpt,tp text yg aku dpt nie hnya utk certain problem..biarlah hnya aku dan dia ja yg tau..dlm text tu dya kta andai dya xdak nnt,dya suruh aku jga dri..aku dah rsa pelik..apa plak dya bt kali nie..hmm..last2 aku call trus dya,tnya dya kes apa..desak bnyak kali baru nak cakap..last skali dya bgtau jgak..sbenarnya dya kna jangkitan kuman dkt jntung..so hari nie( selasa 29/10) dya akan bt operation..dn doktor ckp operation tu 50-50 utk hidup..Ya Allah aku terdiam trus..aku trus la tnya soalan bertubi2..aku dah x dgar gelak tawa dya lg.. :'( dya mntak maaf kat aku..at one point dya terdiam,dan aku rasa dya mnangis..aku apa lagi,sebak trus la..tambah2 lg bila dya ila dya mention psai jodoh..mmg Allah dah takdirkan utk kmi utk tidak bersama..hnya utk kwan semata2..hati aku mmg x bleh nk trima sapa2..bila aku ingt balik apa yg jdi slama 3 thn,dya setia tnggu aku..wlaupun dya thu aku nie dlunya ada pkwe..hurmm..aku x henti2 mntak dya istghfar,ingt kat Allah..kuatkan dya insyallah operation tu berjaya..tp dya redha apa yg nk jd..then dya mnta aku janji dgn dya satu bnda..aku pun dah dpt gak apa yg dya nk ckp.. dya kata "amy,andai aku x ada esk,jgn nangis oke" part nie ayaq mata begenang dah..tp cover sbb farah mnghdap aku..aku x dak pilihan mlainkan janji dgn dya..apa yg aku harapkan dya masih lg bernyawa sbb dya satu2nya kwan aku yg slalu bg aku gelak,suka cari psai..dan aku bangga dgn peubahan yg berlaku pda diri dya.. Insyallah Yus aku doakan hg selamat..  =)

No comments:

Post a Comment