Pages

Saturday 22 February 2014

APA AKAN JADI PADA AKU 5 TAHUN LAGI?

Bismillahirahmanirrahim..Assalamualaikum kp pembaca semua..ade ker yg mmbca..mcm aku sensorang je yg syok sendiri.. T_T nie diari general aku,so x perlu la ada pmbca yg rmai2 mcm keknis,fatin liyana, yg hot2 gitu..officially kbnyakn smua luahan perasaan hati ja lebih..teruk punya perangai..well back to tittle,apa akn jd dkt aku 5 taun lg..so here are the things kita kena ingt..Kita hanya mampu merancang,tp Allah menentukan segalanya ^_^ wallahualam..tp kalau tanpa usaha pun x guna jugakan..sbb dah tertulis dlm Al-Quran

“SESUNGGUHNYA ALLAH TIDAK AKAN MENGUBAH NASIB SUATU KAUM KECUALI KAUM ITU SENDIRI YANG MENGUBAH APA APA YANG PADA DIRI MEREKA ” QS 13:11


So apa yg kita buat mestilah ada usaha,lepastu tawakal pd Allah,jgn brhnti berdoa..insyallah satu masa nnt Allah akn tunaikan permintaan kita..

1.  Degree Holder in Food Service and Nutrition.
.
 Insyallah berbaki dua tahun lg dri skrng aku akn tmat pngajian dlm kos food serve..Insyallah aku akn bt yg sebaik mungkin utk mama dan abah bangga dgn aku,wlaupun aku x mngkin dpt dekan..kuang3 ! cukuplah abah gn mama dpt tgk aku naik atas pentas,pegang scroll..Anak sulung depa dpt degree..mudah2an aku dipanjangkan umur utk merasai graduate.. >.<

2. Work !work !
Lepas degree insyallah aku berhajat nk kerja dulu dlm setaun atau dua tahun nk kutip pengalaman. Bak kata org bnyak merantau,bnyak pngalamannya..acewah..

3. Buka bakeri 
Ini adalah impian aku ! <bt msa skrng> aku dh plan gitu gini gn adik aku kononnya dya akn handle cupcake sbb dya minat bt cupcake..influene tgk foodchannel..takpe kalau angan2,nnt adlh hasilnya klau ada rezeki kn..Memandangkan aku nie adlh budak food serve n nutrition..dua bnda aku tau kan..eh no3..bnyak bnda aku blajaq dlm kos nie..so mybe bakery aku nnt nk serve healthy pastry.. ^_^

4. Kurus 
Nie impian yg aku seret tiap2 taun..tp hampeh kurusnya idak..gemuk lg adolah..uwaaa ! sdih gilos..tapi x pe,pelan2 kita workout..not big deals ! Dimana ada kemahuan,disitu ada jln..Go go Amy !

5. Jaga family !
Ni wajib dlm list hidup aku..Niat aku mmg nk dduk gn abah n mama..tp kalau dh kahwin nnt mesti kna pndah..kerja nnt mst posting jauh2..oh ! apa pun jd family diutamakan..sayang depa sgt2 =')

6. Kahwin
Lg 5 thn aku 26,dan kahwin?urghh aku tak boleh imagine bila aku akn brhdapan dgn situasi nie..mcm mna aku nnt ekh..26 nk kahwin mungkin terlalu awal,mungkin bertunang boleh diterima lg la..tp tu lah bergantung pd mama dan abah la..aku rsa mama mngkin x bg lg,abah mungkin akn bg aku kahwin..haha..apa2 pun semua pilihan kat tgn depa..asalkan lelaki tu cukup sifat solat tak tinggal,penyayang,setia,baik hati ^_^ #bakalimam




No comments:

Post a Comment