Pages

Sunday 31 August 2014

Assalamualaikum 

Ohiooo !! ihiks semalam selongkar ig kak maria elena the gojes,sis ada post 20 thing that people don't know about her!! Ahah ! Aku pun nk jgak..tp x smpai 20 kot *emmm mybe* so lets dig it out bnda2 yg anda perlu thu tntg aku..muahahaha mcm retis kaww bak kata mak jemah ! ✌️

1- swaktu drjah 6 aku prnah jatuh siling rmah dan mnyebabkan tulang punggung aku retak.. Ahaha ni gara2 waa trslah langkah pijak siling dn akhirnya gedebuk ! Ahaha xde gedebuknya sbb iolls jatuh berdiri..Dr yg rawat kata aku nie mcm superman ! See ! Haha..aku smemangnya pelik mcm alien ! Skrng tulang aku dh oke insyallah *ermm mybe* ^_^

2- swaktu first time dpt hnset(form one kot) sgt gila hp ! Sampai ke bilik air bwak fon kau ! Tmbh2 bila ada bf lg mnggila sbb x mau lpas masa2 bersama. Acewwahh suweet kekononnya.. bila ingat balik ohh kejadah perangai apa la aku bt tuu ! #takmatang

3- my first couple dlu sbnarnya aku x suka dia pun tp addicted gila dgn kwan dia yg mata sepet..end up x dpt si fulan aku couple dgn ex bf dgn glaran sin chan.. Tp dia curang so bye bye !!!

4- Aku pernah couple dgn kwan adk aku sendiri..haha smpai skrng adk aku x tau aku pernah couple dgn si fulan..tak lama pun couple sbb x setaraf umur..bhahaha ! 

5- aku dulu sewaktu skolah mnengah ada sorang jiran (pak cik) kalau jmpa aku gn mama mesti cakap 'amboi milia koii meqelit aih ' tp time tu aku bodo lg ingt meqelit tu mcm muka glowing..bila dh besa bru aku fhm yg pkcik tu kutuk aku depan2..actually dia kata aku makin hitam bersinar.. What ?!! Haha takpa la pkcik oii sy maafkn la..haha oqang utaqa kata meqelit=bersinar2.. =='

6- time kecik waktu blum baligh lg kn aku slalu berangan gn sepupu yg aku gn dia akn kahwin dan kami nk anak sekian2 nk beli ap n bla..bla..bla.. Hurmm sgt pintar anak ini pikir msa depan yg ntah apa2..haha port pling best dkt ruang tamu tengah ! #old memory

6- Aku kehilangan gigi pertama sewaktu balik dri sekolah duk dlm bas..time tu bas punya la sesak dan aku plak buas nk jalan2 end up bas  tu brek dkt bonggol dn aku plak tgh sedap mkn lolipop trjatuh atas kwan dn patah gigi susu aku..haha start dri situ gg mula patah jd mcm skrang..teqaboq gigi !

7- aku dlu sgtlah gelap kulitnya smpai org ingt aku bukan anak mama :'( so sad ! Tp skrng org igt aku gn mama adk beradik uolls .. Anak mama ✌️

8- swaktu kcik aku amatlah tak suka mkn sayur tp stu2nya fast food feveret aku adlh twister made by abglebai..haaa femes gerai burger dia..smpai skrng hidup lg gerai tu dn mkin berkembang menunya..so back to story twister tu adlh telur yg di lapisi dgn barisan2 sayur yg umphhh waa sgt x suke ! Smpai stu hari tuu abah paksa aku mkn dan lg kejam dia tnggu dn tengok aku mkn sampai habis..menangis aku nk habiskan sayur tu..nsiblah tetamu dtg trus aku buang ke sampah ! Hahaha tu dulu ! Skrng sayur2 yg aku x suka tu la aku kebuluq sgt ! #salad

9- Kalau mngikut bilangan adk beradik aku adlh anak ke dua fmily nie..tp kmi kehilangannya..mama keguguran..dn baby tu adalah perempuan..i used to have a sister ! Abah slalu gurau psal bda nie dan aku ingt tipu rupa2 betul..tsk ! Mesti kakak aku tu cntik..hmmm tiada rezeki..adk doakn kakak :)

10-  Walaupun aku adlh anak sulung tp seluruh adk beradik tkut dkt adk aku yg no 2 sbb dia sgt garang dan pemarah orgnya..peqongoih orgnya bak jata org utaqa mksudnya panas baran..smpai skrng aku x brani bersuara lntang..kena maki sedaih naya. >_<

11-  Wktu aku bercinta dolu2 kn adk aku yg no 2 tu suka mngintip aku brdating,smpaikn aku kena rasuah dia setin 100 plus dgn harapan dia x bcorkn rhsia..tp dia tetap bgtau mama jgak ! Sgt x bleh dipercayai ini budak..=='

12- Aku pernah jatuh cinta bnyak kali pd org yg sama..what ?! Mcm mna tuu..haha tu sbbnya aku betul2 bnci dia dn bila jmpa dia, aku melting plak..hmmm aura apa la dia pakai oiii !

13- Kisah hidup aku dgn llaki sgtlah tak bagus sbb dlm prhbgn aku slalu kena curang dan kena tipu..dri first aku brcinta lg..terasa sgt kalau2 suami aku pun mcm tu..ngeri !!!

14- aku x suka dgn org yg suka memaksa..

15- aku paling meluat org suka hisap rokok !

16- aku paling pantang manusia yg suka cakap bnda yg sama berulang2 kali..tnggu aku bisukn dia agaknya..

17- Aku juga tak suka lelaki yg pergunakan perempuan utk kepentingannya..

18- Dan aku sangatlah tak suka lelaki yg suka mengikis duit perempuan tak kisahlah dia tu kawan kau ke bini kau ke atau girlfriend kau ke .. Kau lelaki cri duit sndri,dlm islam pun dh kata llaki cri rezeki..kalau mana2 llaki yg ada nie ciri nie aku takkn jdkn dia suami aku..setakat kwan mungkin la..hahaha! Ajaq pala sket >_<

19- sewaktu aku kecil aku tersangatlah ringan beratnya berbanding adik2 yg lain tp skrng aku the scnd place mybe org pling gemuk dlm rumah..oh sedihnya !

20- aku sebenarnya dilahirkn dgn rambut berkerinting tp sewaktu aku kecil mama dh rebondingkn rmbut aku..dgn selamba aku kutuk rmbut maggi kt adk aku pdahai aku pun sma jaa tp sbb mama rimas trus mama rebondingkn..muaahha..mngkin swktu aku umur 5 thn ++ (fesyen kerinting ikut arwah tok )

                   ~ THE END~


No comments:

Post a Comment